Банани срещу ПМС, риба за сияйна кожа!

06 април 2018 | 12:41
видяна 8661
коментари 0
Снимки: unsplash.com

В тази статия ще си поговорим за това как да се грижим за здравето си така, че да се радваме на живота, да бъдем бодри и весели и да се наслаждаваме на една от най-важните роли в битието на една жена – ролята на майка.

1. Пероралните контрацептиви и калият могат да намалят симптомите на ПМС

Предменструалният синдром е много неприятно явление, което може да скапе настроението както на вас, така и на онези, които ви заобикалят. Съвременните противозачатъчни хапчета могат да ви помогнат, тъй като регулират хормоналните колебания, предизвикващи ПМС. Освен това контрацептивите могат да направят обилния и болезнен цикъл по-редовен и комфортен.

Добре е също така да консумирате продукти, богати на калий. Пробвайте първо да промените леко менюто си, а седмица преди цикъла наблегнете усилено на нужните продукти. Освен това яжте по-малко прости въглехидрати и захар – те карат организма да натрупва влага, в резултат на което в критичните дни коремът се надува и боли повече.

Най-много калий има в бананите, лещата, киселото мляко, сьомгата, сушените плодове и стафидите. Необходимото дневно количество ще си набавите от един банан + няколко сушени плода. За подходящи контрацептиви се консултирайте с гинеколог.



2. Фолатите могат да повишат имунитета и устойчивостта на стрес

Оказва се,че фолати (витамин В9 и фолиева киселина) е добре да се взимат не само преди и по време на бременност. Тези вещества са крайно важни както за мъжкия, така и за женския организъм. Недостигът на фолати може да доведе до депресия и анемия. Симптомите на последната включват главоболие, блед цвят на кожата и апатия. Освен това фолатите участват в синтеза на колаген, който играе важна роля за гладкостта и еластичността на кожата.

Консумирайте повече салати, магданоз, спанак, броколи, хранителни добавки с фолати. При топлинна обработка над половината фолати се губят, затова трудно ще получите пълната си доза само от хранителни продукти. Взимайте витаминни комплекси и хранителни добавки с фолати, добре е да съдържат и витамин С, други витамини от група В, желязо. Тези вещества се усвояват добре в комбинация и повишават имунитета.

3. Полиненаситените мастни киселини могат да изиграят важна роля в борбата за красива кожа

Всички знаем, че за здрава и красива кожа се препоръчва да пием по 1.5-2 л. вода дневно. Пием я, но понякога не виждаме резултат – кожата си остава суха. Работата е там, че имаме нужда и от продукти, съдържащи полиненаситени мастни киселини. Те подпомагат задържането на влага в клетките на кожата.

Такава киселина е Омега-3, която се съдържа в морските риби и пшеничните кълнове. Омега-6 пък има в нерафинираните растителни масла, маслините, ядките и семената. За да получите необходимото количество, трябва да консумирате 1 порция риба седмично + 50 гр. семена на ден (или 1 лъжица ленено масло или зехтин). 



4. Осъзнатото планиране на бременността е важно условие за запазване на женското здраве

Сигурно е излишно да ви обясняваме колко е важно да планирате бъдещата бременност. Едно от последните проучвания в тази сфера обаче показва, че ежегодно по света се случват 208 млн. бременности, 40 % от които се оказват изненада за родилките. В резултат на това половината от непланираните бременности приключват с аборт, а тази процедура може да навреди сериозно на женското здраве и да доведе до безплодие.

Въпреки това много жени продължават да разчитат на късмета си и на „безопасните дни от месеца“. Близо 70 % от хората поне веднъж в живота си са правили секс без предпазни средства. И това се случва в 21 век, когато на разположение имаме над 10 различни метода за предпазване от бременност.

5. За лека бременност и раждане можете да си помогнете с физически упражнения и витамин В9

Доказано е, че физически активните жени понасят много по-леко бременността – те нямат проблеми с гръбнака и бъбреците, по-рядко изпитват сутрешно гадене, а заради еластичността на мускулите и здравото дъно на таза се справят по-добре и с раждането. Освен това лекарите ни съветват по време на бременността да взимаме фолати (витамин В9 и фолиева киселина). В9 е много важен, тъй като според проучванията може да понижи риска от развитие на вродени заболявания у плода.

За витамин В9 писахме по-горе, а от упражненията ви препоръчваме да спортувате по половин час всеки ден или три пъти седмично по един час, като наблегнете на йогата, аеробиката, плуването и колоезденето.



6. Можете да се отървете от гъбичките с помощта на фибри и пробиотици

Много жени, които често страдат от кандидоза, се лекуват само с препарати и антибиотици и забравят за най-важния „защитник“ на влагалището – здравата чревна микрофлора, която е крайно важна за здравето на женските полови органи. Можете да стимулирате размножението на полезните микроорганизми с помощта на фибри и пробиотици.

Консумирайте зеле и други зеленчуци, бобени култури, плодове. Пробиотици съдържат натуралното кисело мляко и свежите сирена. Нормална дневна доза ще получите от една зелева салата, една ябълка, 1-2 сливи (или друг плод) и чаша кисело мляко.

7. Нормалното телесно тегло е важен фактор за женското здраве

За да бъдете здрави, е важно да поддържате нормално телесно тегло. Твърде слабите момичета могат да страдат от недостиг на естроген, което често води до нарушения на менструалния цикъл. От друга страна наднорменото тегло също може да наруши хормоналния фон, да затрудни износването на плода при бременност, да понижи фертилитета.

Доказано е, че жените с индекс на телесната маса под 18.5 два пъти по-често чакат по повече от година, за да забременеят. При ИТМ над 30 пък се повишава двойно риска от преждевременно раждане и спонтанен аборт.

8. За хормоналните противозачатъчни се носят стотици слухове, на които не бива да вярвате

Всички тези митове са ехо от миналото. В зората на появата на пероралните контрацептиви през 60-те години тези хапчета са съдържали твърде високи дози хормони, поради което наистина предизвиквали допълнително окосмяване и напълняване. Но отдавна вече не е така.

Ако преди жените не са имали избор, то сега има над 10 метода за предпазване от бременност. Можете да изберете най-удобния и подходящ за вас метод сами или с помощта на своя лекар. Пожелаваме ви да запазите отлична форма и да се радвате на живота и на доброто си здраве!

Коментари

Добави Коментар

Най-четени