5 трика, които ще ви помогнат да не преядете по празниците

13 декември 2017 | 15:56
видяна 15036
коментари 1
Снимка: unsplash.com

Вкусни домашно приготвени сармички, чушки с боб, баклава и чаша хубаво червено вино, обвити в спокойствието на домашния уют. Сигурни сме, че и вие като нас с нетърпение очаквате празничните дни, за да се видите с близките си, да хапнете заедно, да си припомните какво ви донесоха изминалите 12 месеца и да помечтаете за идната 2018 г.

Истината обаче рядко съвпада с идеалистичната картина, която ви обрисувахме току-що. Предпразничната треска за пазаруване обикновено се превръща в изтощителен маратон по магазините, който буквално изсмуква коледния дух, а може би в синхрон с това усещане трапезите ни сякаш са състезателна дисциплина, в която се надпреварваме в бързо и обилно хранене. След края на поредицата от преяждания през първите дни на януари обикновено се чувстваме гузни и за поредна година си даваме обещание, че през новата ще тренираме редовно и ще се грижим за себе си по-добре от всякога. Как да избегнем порочния кръг?

1. Дайте си сметка

Множество експерти през годините са казвали, че най-важната част от разрешаването на даден проблем е да осъзнаете, че го имате. В случая с преяждането това също важи с пълна сила. Преди старта на тазгодишните трапези си припомнете как се чувствахте след това миналата година и се замислете дали има смисъл да подлагате тялото си на подобно изпитание. Може би думата “изпитание” в този случай ви се струва твърде силна, но истината е, че за тялото храносмилането е процес, който изисква доста енергия и усилия, особено ако сте налапали бързо няколко парчета тиквеник в комбинация с баклава и газирана напитка в края на вечерта и не сте имали достатъчно време да ги сдъвчете добре.

2. Подбирайте менюто си 


Празничните трапези са отрупани с всякакви вкусотии, които сякаш ви шепнат да ги опитате. Ние ви съветваме да се съсредоточите само върху любимите си ястия. Така ще задоволите вкусовите си рецептори, а на следващата сутрин няма да чувствате, че сякаш сте погълнали балон с хелий, който не спада.



3. Обърнете внимание на порциите

Много често от масата ни гледат любимите ни ястия, а ние пълним чинията си безброй пъти, докато установим, че всъщност не знаем какво количество храна сме погълнали. Затова просто бъдете нащрек и следете колко точно сармички сте хапнали и колко допълнителни лъжици боб е добавила услужливата домакиня към порцията ви. Ако пък вие сте домакинята, задължително бройте и хапките, които сте погълнали докато готвите, те също влизат в уравнението. Не забравяйте и златното правило да спрете да се храните докато сте все още леко гладни. То дава време на рецепторите в мозъка ви да се уверят, че наистина сте се нахранили.

4. Не забравяйте за течните калории и се хидратирайте

Замисляли ли сте се коя е най-често избягваната напитка по време на празниците? Това обикновено е водата, а при положение, че тялото ни е съставено от 70% вода този факт няма как да се отрази на общото ни състояние. Затова не забравяйте да се хидратирате достатъчно през деня, особено преди и след обилно хранене. Това ще подпомогне процесите на детоксикация в организма и по-бързата преработка на храната. За съжаление тялото ви може да ви даде и малко объркани сигнали и първоначалния признак, че имате нужда от допълнително количество вода да изглежда като симптоми на глад. Затова най-добре 30 минути преди хранене изпийте една голяма чаша вода, така ще можете да контролирате най-добре порциите, които поглъщате.

Не гледайте с лека ръка и на течните калории, които дебнат дори от вкусното малиново вино, което и ние обожаваме. В никакъв случай не се въздържайте от него, просто ограничете чашите.

5. Бъдете подготвени

Ако все пак след поредицата от изкушения почувствате, че коремът ви е подут, имате метеоризъм, запек, диария или тежест след хранене, имайте едно наум. Всичко това са признаци, че процесите на храносмилане не протичат правилно. В такава ситуация на помощ идват билковите екстракти, които по естествен начин подпомагат организма и го успокояват. Такъв именно е "Гастритикс", който съдържа екстракти от семена на копър, корен от див ям, джинджифил и медицинска (бяла) ружа, кора от червен бряст и цвят от лайка. Всички те се комбинират в незаменима формула, която облекчава раздразнения стомах и червата и връща чувството на комфорт, която ни е така нужно в празничните дни. Ние ви препоръчваме да имате в домашната си аптечка една опаковка "Гастритикс" за всеки случай, убедени сме, че мъжете до вас трудно ще се въздържат от комбинацията 4 сармички с няколко пържоли, бира и вино, нали?


Коментари

1
  13 декември 2017 | 20:59 отговор
 

 

Добави Коментар

Най-четени