Автор
Цвета Герчева

Пуканки с кафе? Защо не, питат от Lavazza

Пуканки, поръсени с кафе? Дали е вкусно? Това е въпросът, който всеки би си задал, с изключение на гурме маниаците от бариста екипът на Lavazza.

Според тях през новия сезон вкусът се превръща не просто в усещане, а в тема за размисъл. Защото кой би предположил, че хайверът вече може да се прави от кафе? Или пък че класическата рецепта на добрите стари пуканки (царевични зрънца, масло и сол) може да оживее в съвсем изненадващ вариант - с аромат на арабика? Ами чипсът? Чипс, поръсен с кафе, се оказа истинска експлозия за усещанията.

Но това не е всичко. По време на предстaвянето на новия обучителен център на Lavazza и Кока-Кола ХБК България в София гурме спецовете на италианския бранд за кафе демонстрираха и специален кeхлибар от кафе - фюжън хапка, която доставя истинска емоция на небцето.

И макар първите гости на новия обучителен център да останаха истински изненадани от начина, по който Lavazza година след година успява да провокира сетивата на кафе почитателите по света, от българския екип на бранда се заканиха, че това е само началото на едно страхотно партньорство между Lavazza и Кока-Кола ХБК България. А най-интересните часове и експерименти в страхотния център, посветен на любовта към качественото кафе, тепърва предстоят.

С консумирането на кафе от над 95% от пълнолетните българи единственият по рода си тренировъчен център е съвместен проект на двете компании и ще осигурява главно обучение за българските кафе специалисти. Мястото предлага и възможност за експериментиране с нови рецепти за кафе и храна. Откриването на новото звено е част от ангажимента на семейната компания да разпространява италианската кафе култура в България.

"България е изключително важен пазар за Lavazza. Увеличавайки мрежата от учебни центрове по света, нашата цел е да представим първокласната италианска кафе култура на Lavazza на любителите на кафе в България", сподели Паола Аутиеро, ръководител маркетинг в Източна Европа.

„Изключително щастливи сме, че Lavazza се присъединява към семейството на Кока-Кола ХБК България. Това партньорство ни позволява да продължим нашата стратегия да задоволяваме нуждите на нашите потребители 24 часа, 7 дни в седмицата чрез портфолио от водещи брандове, обхващайки всички поводи за консумация. Обучителният център ни дава уникална възможност да обучаваме баристии и бармани в изкуството на приготвяне на кафе и коктейли“, допълни Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България.


Новият център на Lavazza ще провежда обучения за приготвяне на кафе, за да се запазят отличните качества на продукта както в момента на подготовка, така и по време на консумация. Академията ще предлага и обучения за начина на сервиране на кафе и семинари за баристи, бармани и специалисти от хранителната индустрия, както и различни курсове за отглеждане, обработка и дегустация на кафе.


Разположен в сградата на Кока-Кола ХБК България, обучителният център на Lavazza с площ от 180 м2 е обзаведен по италиански дизайн и е напълно оборудван с професионални кафе машини, които присъстват във всички останали обучителни центрове на компанията по света. Всяка година 2000 баристи и бармани ще се обучават да приготвят кафе и специални коктейли.

Кафе училището на Lavazza предлага и уникално обучение и по-нататъшна квалификация на обучители, които са в непрекъснат контакт с Международния учебен център в централата на Lavazza в Торино, награден от SCA Specialty Coffee Association като първокласен тренировъчен център. Днес по света има повече от 50 филиала, което го превръща в най-големия център за обучение не само в Италия, но и в международен план. В него експертите работят непрекъснато със страст и творчество върху иновационните технологиии перфектната наслада от кафето.