5 начина да отслабнете, докато спите

27 януари 2018 | 09:03
видяна 12348
коментари 2
Снимка: unsplash.com

Отслабването обикновено се свързва с тежка и дългосрочна програма - трябва да си съставите график на тренировките, да контролирате храненето си и постоянно да поддържате мотивацията си. Но диетолозите са открили няколко трика, които ще ви помогнат да отслабвате, докато спите. Представяме ви петте прости навика, които ще ви направят по-стройни без никакви усилия.

1. Пийте протеинов коктейл

Смята се, че ако искате да отслабнете, е най-добре да не ядете преди лягане или дори да откажете вечерята. Учени от Университета във Флорида обаче са направили проучване, в резултат на което са установили, че участниците в експеримента, които са пили 30-60 минути преди сън 150 мл. протеинов коктейл, са отслабвали по-бързо от онези, които са си лягали да спят гладни. Освен това при почитателите на белтъчинната напитка след време се ускорил метаболизмът и се понижило кръвното налягане.

2. Гасете лампите

Научното издание Biological Rhythms е публикувало доклад за това как влияе светлината на качеството на съня и на телесното тегло. Оказва се, че дори и слабата светлина може да попречи на възстановяването на организма, затова не е добра идея да заспивате пред телевизора. Ниското качество на съня след време непременно ще се отрази както на теглото ви, така и на състоянието на кожата ви.

3. Планирайте утрешния ден

Сутрин най-често мотивацията ни е на кота нула, затова е добре да планирате деня си от предната вечер. Пригответе си полезен обяд, сложете си екипа за йога в чантата, направете си нещо здравословно за закуска (можете да накиснете семена чиа или овесени ядки в кокосово мляко). Така ще заспите спокойно, знаейки, че сте готови за утрешния ден. А на сутринта ще ви е по-лесно да изпълните набелязания план.

4. Регулирайте отоплението

Медицинското издание Diabetes е провело експеримент, който доказал, че доброволците, които са спали при температура 19°C, са увеличили запасите на сиви тлъстини в организма си (това са мазнините, които подпомагат изгарянето на калории). Онези, които са спали на комфортна температура от 23°C, не са могли да се похвалят с подобен резултат. Ако ви е трудно да заспите на студено, можете да си обуете топли чорапи.

5. Навийте си будилник

Според проучване на Университета “Бригам Янг” жените, които всяка сутрин се събуждат приблизително по едно и също време, имат по-ниско телесно тегло от онези, които не спазват режим на съня. Продължителността и качеството на съня играят голяма роля за контрола на теглото - за възстановяване човешкият организъм има нужда от около 8 часа здрав сън. Дори и незначителното недоспиване води до повишаване на апетита и натрупване на излишни килограми.

Още по темата

Коментари

2
  27 януари 2018 | 19:27 отговор
 

Номер 5 не важи за повечето хора, които работят на смени.

 
1
  27 януари 2018 | 13:28 отговор
 

Полезни съвети. Номер 3 не са помага за подържането на теглото, но и със сигурност намалява стреса в ежедневието.

 

Добави Коментар

Най-четени