Автор
Пепа Попова - Пепита

Алесандро Микеле стана новият творчески директор на Valentino

51-годишният италиански дизайнер ще замени Пиерпаоло Пиколи, който наскоро напусна модната къща след 25 години работа. Микеле ще поеме новата си роля във вторник, 2 април, и ще представи първата си колекция за Valentino за сезон пролет/лято 2025 на Седмицата на модата в Париж през септември. Според Vogue дебютът на Алесандро ще бъде най-очакваното шоу за сезона.

За мен е невероятна чест. Носи ми голяма радост и голяма отговорност да се присъединя към къща, където думата „красота“ е издълбана в колективна история на уникална елегантност, изтънченост и изключителна грация“, каза Микеле в изявление.

 

View post on Instagram
 

Алесандро Микеле е известен със сътрудничеството си с къщата Gucci, където работи като творчески директор в продължение на седем години и напусна марката през ноември 2022 г. Общо той работи в Gucci 20 години и дойде в модната къща по покана на Том Форд, който беше творчески директор от 1994 до 2004 г. През годините на работа под ръководството на Микеле модната къща се промени много и придоби редица разпознаваеми черти. Алесандро заложи на андрогинност, винтидж стил, театрални рекламни кампании и необичайни шоута - например моделите дефилираха по подиума с прототипи на собствените си глави или с истинските си близнаци.

 

Търсех творчески директор, който беше достатъчно луд, за да каже, че ще направи колекция за пет дни“, спомня си Марко Бизари (президент на Gucci от 2015 до 2023 г.) в интервю за Financial Times за това как е търсил заместник на Фрида Джанини в началото на 2015 г., която беше творчески директор на Gucci от 2002 г. до самия край на 2014 г. И Марко намери Алесандро Микеле, служител на Gucci от повече от дванадесет години (от 2002 г.).

 

View post on Instagram
 

Първата колекция на Микеле, представена през януари 2015 г. на Седмицата на мъжката мода в Милано, се превърна в истинска сензация: млади модели вървяха по подиума в шифонени блузи с волани, копринени шалове и барети, докато момичетата, напротив, дефилираха в мъжествени палта и очила. Публиката беше възхитена от ярката колекция и свежата визия на дизайнера. От този момент нататък започва ерата на Алесандро Микеле в Gucci, която впоследствие донесе на модната къща безпрецедентен възход и рекордни продажби.

Стилът на Микеле в Gucci може да се опише като бохемски, романтичен, с привкус на модата от Викторианската епоха. Микеле вярва, че мъжете могат да носят рокли, а полът няма значение в модата. Благодарение  на тази своя философия, той успя да пренесе Gucci в територията на по-смелите експерименти. Той превърна андрогинността в ключов елемент на известната модна къща и се фокусира върху милениалите и поколението Z, както искаха собствениците на марката. Ексцентричната, андрогинна и бляскава естетика, която той създаде, се превърна в запазена марка на Gucci.

 

 

View post on Instagram
 

Микеле не е от онези дизайнери, които ще останат в сянката на своята марка. Италианският дизайнер винаги бе в очите на обществеността, активно ръководеше (и поддържаше) социални мрежи, показваше подробности от работата си, с готовност отговаряше на въпроси за колекциите и често се появяваше в компанията на близки и много известни приятели: Джаред Лето, Хари Стайлс, Лана Дел Рей и др. Самият Микеле беше основното лице на Gucci – докато марката имаше нужда от него. Микеле има свой ярък, за мнозина дори откачен стил. Носи дълга коса, почит към баща му, и щури обувки, които е наследил от леля си. Дизайнерът обича викторианската епоха, Холивуд, блясъка и поп културата, което се вижда не само в работата му, но и в образите му. Благодарение на Микеле Gucci достигна съвсем различно ниво в обличането на звезди на червения килим. Близките му приятелки Били Айлиш, Дакота Джонсън, Лейди Гага, Лана Дел Рей и други блеснаха в необичайните тоалети на Алесандро.

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Алесандро е запален не само по създаването на дрехи и аксесоари, но и по изкуството. През 2017 г. стартира емблематичния проект Gucci Art Walls. Дизайнерът реши да създаде колаборация между уличното изкуство и разпознаваемата естетика на Gucci под формата на арт стени в различни градове. Първите стенописи се появяват по улиците на Милано и Ню Йорк, а по-късно и в Австралия, Хонконг и Шанхай. Друга емблематична творба на Микеле бе Gucci Hallucination - рекламната кампания за сезон пролет-лято 2018, в която видяхме съчетанието на произведения на известни художници с цветните щампи на Алесандро Микеле. Кампанията бе създадена с илюстратора Ignasi Monreal и демонстрира вдъхновената от Ренесанса визия, която Микеле донесе на Gucci.

 

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

Най-запомнящите се ревюта на Gucci от времето на Алесандро Микеле

Сред най-зрелищните шоута бе ревюто за сезон есен-зима 2018, където моделите се разходиха по подиума със странни аксесоари в ръце под формата на „отрязани“ глави или играчка дракон. По-късно Джаред Лето се появи на Met Gala през 2019 г. със „своята“ глава.  Последното шоу на Алесандро за Gucci - пролет-лято 2023 бе сред тези, които ще се помнят също. Дизайнерът, както винаги, завърши блестящо работата си в модната къща, продължила 20 години, почти осем от които той беше творчески директор. Той пусна 68 двойки близнаци на модния подиум, носещи еднакви визии. Освен това обществеността научи, че на подиума има близнаци едва на финалната разходка, когато огледалото, което ги разделяше, беше премахнато между моделите.

 

View post on Instagram
 
View post on Instagram
 

По време на престоя си в Gucci Микеле успя почти да утрои приходите на марката – от 3,5 милиарда евро през 2014 г. до 9,73 милиарда евро през 2022 г.

В италианската модна къща Valentino Микеле за първи път ще проектира не само конфекция, но и haute couture, което е ново за него. Къщата на култовия моден дизайнер Валентино Гаравани е забележимо различна от това, което е Gucci в различните периоди: преди Микеле и след това. Valentino не е виждал толкова драматични промени от основаването на къщата си през 1960 г., а неговата визитна картичка е била и си остава любовта към женското тяло, червеният цвят и разпознаваемите силуети. Модните критици са на различни мнения относно идването на Алесандро във Valentino. Някои се страхуват, че модният дизайнер ще облича мъже в рокли, други са уверени, че артистичната визия на Микеле ще внесе приказна промяна и ще разтърси класическите основи на модната къща.