Вижте, в музикален аспект винаги съм предпочитала солови изпълнители или групи, а значително по-рядко например дуети. Но когато чух новия вселенски хит на Андреа и Сузанита "Строго забранено", моментално ми се иска да направя трио с тях скоро. Е, не мога да пея, но както се убеждаваме от самото изпълнение на двете дами, всичко се постига с много Autotune (ако не знаете, програма за коригиране на грешни тонове, която в тази песен е използвана МНОГО). И какво следва сега? Точно така - традиционният литературен анализ на велико и съвременно музикално произведение. Както казва моята приятелка Гери-Никол: "Направо ги убивам! Пръскам!".

Късаш връзки, бейбе

Късаш мръсно

И се връщаш, бейбе

Като е късно

Аз съм с него

Бейбе, с него

Бум-диги-бум-диги-бум-бум-бум-бум

Прекратяване на романтични взаимоотношения ли се има предвид или късане на връзки за обувки? Няма значение. Всяка прекъсната конекция е повод за скръб и национален траур. Което пък е в дисонанс с цялостното настроение на клипа - дини, изследване на женски тела от женски езици, елегантна еротика и никаква, ама никаква пошлост. И най-вече: категорично неумишлено търсене на скандала. Но нека се върнем на текста. Когато единият лирически герой търси една фактическа ресурекция на интимната връзка, но вече е късно - героинята сякаш смело му казва, че времената се променят и те се променят заедно с тях, да, tempora mutantur, nos et mutamur in illis, тъжно ми стана, продължавам нататък. Все пак "Бум-диги-бум-диги-бум-бум-бум-бум" - забележете изящната словесност на тази поанта: тук има "бум", но има и "диги". Изключително съм впечатлена.

План до план редиш

Като на Лего

Никой си а аз

Сега съм с него

С него, с него бейбе

С него

Бум-диги-бум-диги-бум-бум-бум-бум

Тук една колежка се обади, че Андреа прави тази реминисценция към датските конструктори за деца, защото нейната колежка Сузанита вероятно доскоро си е играла с такива и това е начинът тя да я подкрепи и като една съвременна гнягиня Ержебет Батори да попие от младостта и сама да се почувства по-млада. А после разбираме, че тя е с него, но кой е зад това "него" - дали това е обикновен млад мъж, или пък изпълнителката реферира към Него, а именно Бог и така заявява своята религиозна принадлежност под воала на привидно по-скромни лирики? Мистерия... Която е подсилена от вече любимото ми "Бум-диги-бум-диги-бум-бум-бум-бум". Нека се прехвърлим направо на част от припева.

Строго забранено, бейби

Строго забранено

Във сърцето пускам само него

Само него

Мрази ме, давай

Напий се, давай

Да си никой просто свиквай

Да-да-да-да

Забраненият плод е най-желан, нали така? А в случая забранено е влизането в сърцето, а това вече е наистина сериозна драма. Защото народът казва, че женското сърце е като софийска маршрутка и винаги има място за още един (не съм съгласна, поне за маршрутката), а Селинджър смята, че сърцето е есенен гараж. Тъга ли е паркирана в сърцето ти, Андреа? Не трябва ли да е някой скъп автомобил? Да, виждам, че дамите вклипа обожават диня (помним онази реклама с твое участие за сезона на дините), но едно е диня, а друго - хубава кола. И друго: дали гроздовете на гнева на Стайнбек ще произведат виното на омразата? Според Андреа да. Защото тя приканва героя да я мрази и да се опие от своята омраза към нея. Може би е искала тази фина вметка да остане незабелязана, но ние я разкодирахме! И след това намигване към Герито-Николчето с "Да-да-да-да" отиваме към емоционалното включване на Сузанита.

Обладана ли ти се струвам?

Обладана ли ти се струвам?

Уж ни мразите, а всички сте ни фенове

За да чуете трака, плащайте в зелено, бе

Обикалям си в Дубай-бай, Абу-Даби

Казвам ти чао, тебе няма те примами

Отвсякъде съм яка, но не се хваля

Започна ли да движа, всеки ме сваля

Не искам да се повтарям, така че ако искате да разберете какво мисля, за това, че Сузи е обладана, надникнете тук (ще откриете кратък анализ на първия ѝ мегахит). А в настоящите редове отново се сблъскване с алиенацията на героинята, както и с бихевиористичния ѝ конфликт с почитателите и критиците ѝ - те я мразят, но я желаят, а тя обикаля екзотични дестинации, яка е, не се хвали, движи се, свалят я, има страховита динамика тук, не знам дали усещате.

И нека завършим така: строго забранено е да не харесвате това парче след всичко, което ви споделих за него. Пуснете си сега клипа, може и без звук, и му се насладете поне още веднъж. Иначе ще се караме.

автор: Ана Островска